در يزد جشن كريسمس هم حال و هواي عاشورا گرفت+گزارش تصویری


یزدفردا "مسعود میرجلیلی:همزمان با سالروز تولد حضرت عيسي مسيح مراسمي با حضور گردشگران خارجي در هتل راه ابريشم يزد برگزار شد.
 اين مراسم كه به همت موسسه فرهنگي آواي عرشيان يزد برگزار شده بود به خاطر تقارن كريسمس با شب تاسوعاي ابي‌عبدا... متفاوت تر از سال‌هاي گذشته انجام گرفت. در اين محفل معنوني كه با قرائت آياتي از سوره حضرت مريم همراه با ترجمه آن آغاز شد.
يكي از مبلغين خارج از كشور حوزه علميه قم ضمن عرض تسليت به مناسبت فرا رسيدن عزاي اباعبدا... الحسين و تبريك به مسيحيان به خاطر ولادت با سعادت عيسي مسيح به بيان شباهت‌هاي بين انبياء و اينكه هدف از بعثت آنها رساندن انسان‌‌ها به اوج ارزش‌هاي اخلافي بوده اشاره و به بررسي اشتراكات بين دين اسلام و مسيحيت و پيام‌هاي مشترك انبياء الهي پرداخت.
حجت ‌الاسلام علیرضا ميرجليلي سپس به طور خاص به شباهت زندگي راستين حضرت عيسي و رخدادهاي مشابهي كه در زندگي ايشان و حضرت اباعبدا... الحسين وجود دارد اشاره كرد.


همچنين در اين مراسم سفير جمهوري اسلواكي با عرض تسليت به مسلمانان به مناسبت عزاي حسيني از حضور در اين نشست اظهار خرسندي كرد و گفت من بار اول هست كه به يزد مي‌آيم ولي مطمئنا بار آخرم نخواهد بود زيرا صفا و صميميتي كه در بين مردم يزد وجود دارد در هيچ كجا پيدا نمي‌شود و اين براي من خيلي لذت بخش است. از ديگر سخنرانان در اين مراسم رئيس سازمان میراث فرهنگی و گردشگري استان یزد بود كه با تبريك به مسيحيان و تسليت تاسوعاي ابي‌عبدا... خواستار تشكيل چنين جلساتي به منظور نزديك شدن ملل و بررسي اشتراكات بين اديان شد. عزيزا... سيفي ضمن بيان ويژگي‌هاي فرهنگي، مذهبي كشور ايران بخصوص استان يزد از برگزاركنندگان اين نشست تقدير و تشكر كرد.

قرائت قسمت‌هاي از انجيل توسط يكي از حضار از ديگر برنامه‌ها بود. اين نشست در راستاي طرح تاسيس خانه فرهنگ اسلام و ايران توسط موسسه فرهنگي آواي عرشيان برگزار شد كه مدير اجرايي موسسه از مثبت ارزيابي كردن اين جلسات خبر داد و افزود: گسترش كمي و كيفي اين برنامه‌ها نياز به مساعدت مسوولين فرهنگي به خصوص ميراث فرهنگي دارد كه اميدواريم اين مسئله مورد توجه آنها قرار گيرد. وي ظرفيت استان در بحث توريست مذهبي با توجه به مراكز و آيين‌هاي متعدد مذهبي در يزد را بيش از وضع موجود دانست و خواستار نگاه ويژه مسوولين به اين بخش شد. سيدحسن حسيني در پايان از شركت گردشگران در مراسم روز عاشورا و ديدن هيئت‌ها و دسته جات عزاداري و آشنايي آنها با اصل قيام اباعبدا... خبر داد.














یزدفردا


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا